W LA mamy kilka grupek dziecięcych w wieku od 7 do 12 lat (grupki liczące od 5 do 8 uczniów) i naszym celem jest, aby dzieci rozwijały się językowo i jednocześnie dobrze bawiły się na zajęciach.

Jak uczymy dzieci angielskiego?

Poniżej znajdziecie 1. część najważniejszych aspektów naszych zajęć zgodnych z aktualną ‘Podstawą Programową’ i jednocześnie czyniących je bardziej efektywnymi:

1. Prowadzimy zajęcia w angielskim

Tak, to jest możliwe 😊 wspomagamy się materiałami wizualnymi, żeby zobrazować, o czym jest mowa. Wykorzystujemy obrazki, rysujemy, pokazujemy, używamy słówek zamiennych, a j. polskiego używamy wyłącznie w niezbędnych sytuacjach. Jednocześnie na każdych zajęciach przypominamy dzieciom, żeby sygnalizowały, kiedy coś nie jest jasne – razem to wtedy wyjaśniamy

2. Pokazujemy uczniom, że j. angielski jest użyteczny

Oglądamy z uczniami krótkie filmiki w j. angielskim, czytamy opowiadania, organizujemy dialogi (w parach lub grupowe). Dzięki temu dzieci mają możliwość używać języka obcego, a my bezpośrednio zaznaczamy, że jest on przydatny, np. w komunikacji oraz do rozwijania wiedzy (realizacja np. celu 7 z Podstawy).

3. Próbujemy zainteresować uczniów kulturą i geografią innych krajów (w tym angielskojęzycznych)

Pokazujemy filmiki odnoszące się do kultury i geografii innych krajów, angażujemy uczniów w dyskusje, organizujemy ćwiczenia z mapą, żeby mieli możliwość poszerzyć swoje horyzonty, zabieramy uczniów na ‘wirtualne wycieczki’. Nasze doświadczenie pokazuje, że wiele dzieci bardzo lubi takie tematy (realizacja np. celu 8, 10, 11 z Podstawy).

4. Poświęcamy uczniom swoją uwagę i podchodzimy do nich indywidualnie

'Krążymy’ cały czas między uczniami w trakcie zajęć – szczególnie, gdy pracują samodzielnie. Podchodzimy do nich, pomagamy, doceniamy małe postępy i sukcesy. Dajemy szczerą informacją zwrotną – zaznaczamy, gdzie widać ‘pole do poprawy’, ale kończymy pozytywami. Zauważamy nawet małe pozytywne zmiany – to często ‘dodaje skrzydeł’ (realizacja np. celu 3, 12 z Podstawy).

Jak widać, w trakcie naszych zajęć i lektor i dzieci są w pełni zaangażowani. Bardzo często kończy się to tym, że kiedy przychodzi koniec lekcji, wszyscy są zdziwieni, że to już 😊)

Chcesz wiedzieć więcej o nauce angielskiego dla dzieci?

Opisaliśmy szczegółowo nasze metody w ofercie dla szkół podstawowych i zajęć z języka angielskiego.

W części 2 opiszemy krótko pozostałe najważniejsze punkty naszych zajęć oraz krótko podsumujemy całość.

Aktualnie mamy jeszcze max 2 miejsca w naszej grupce 7-8 lat we wtorki o 12.25 (2x 45 minut, 5 minut przerwy). Zapisy mailowo/telefonicznie – dane w stopce!

Co sądzicie o powyższych aspektach? Jesteście za? Byliście tak uczeni? Uważacie, że to dobre metody/techniki? Dajcie znać w komentarzach!:)